A view of an AGM-88 HARM high-speed anti-radiation missile mcounted beneath the wing of a 37th Tactical Fighter Wing F-4G Phantom II "Wild Weasel" aircraft.

در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، شلیک موشک ضدرادار AGM-88 هارم از جنگنده سوخوSu-27 فلانکر نیروی هوایی اوکراین دیده شده است.

فلانکر مذکور به ۲ تیر موشک هوابه‎‌هوای حرارتی کوتاه‎‌برد R-73 و ۲ تیر موشک ضدرادار AGM-88 هارم مسلح است و در ویدئو یکی ‎از موشک‎‌های هارم را که در زیر بال سمت چپ قرار داشت، شلیک می‎‌کند.

سوخو-۲۷ اوکراینی برای در امان ‎ماندن از سامانه‌های پدافندی و رهگیرهای روسی، ابتدا در ارتفاع پست به ‎محل مورد نظر خود می‌رسد و پس از شلیک موشک هارم، بلافاصله بریک به سمت چپ را انجام می‎‌دهد.

از آن‎جایی که بر روی سوخو-۲۷های اوکراینی پاد هدفگیری موشک هارم(HTS) مشاهده نشده، قطعا آن‎ها را برپایه اطلاعات قبلی از محل حضور سامانه‌‎های پدافندی روسی که به موشک هارم داده شده در سمت و فاصله مشخص ‎شده شلیک می‎‌کند تا خود موشک با سیکر پسیو خود بتواند احتمالا هدف را پیدا کرده و به آن اصابت کند که همین موضوع باعث کاهش اثر بخشی می‎‌شود؛ زیرا با خاموش‎‌ کردن رادار سامانه‎‌های پدافندی روسی پس‎ از شناسایی موشک و جابه‌‎جایی آن، هارم خطا رفته و به زمین خالی اصابت می‎‌کند.

پیشتر آمریکا ارسال این موشک را به اوکراین تایید کرده بود.

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *