چند نکته کوتاه درخصوص کشتی کانتینری که تبدیل به کشتی پهپادبر جمهوری‌اسلامی شده است. کشتی «شهید باقری» که بزودی به دریای عرب خواهد رفت و جنوب دریای عمان را نیز پوشش خواهد داد کشتی کانتینری یا همان تجاری بود که از حالت باربری به نظامی تبدیل شده است.

همانطور که در‌تصویر مشاهده میکنید تلاش دارند تا شکل و ظاهر کلاس نیمتیز آمریکایی باشد و حتی به سبک بریتانیایی و یا هندی نیز نیست.

ادعا ۱۸۰ متری باند پرواز پهپاد و حمل ۶۰ پهپاد نشان از توخالی بودن ادعا دستکم در این سطح دارد. یکی از مهمترین ادعاهای دروغین رژیم نامگذاری «ناوهواپیمابر» روی این کشتی باربری تبدیل شده به باند پروازی است.

کسانی که ناوهواپیمابر یا حتی هلیکوپتربر را از نزدیک مشاهده کردند میدانند این کشتی باربری تبدیل شده بیشتر نمای توخالی است تا قابلیت اجرایی خاص آن هم در سطح ادعای رژیم.

اگر بخواهم مصداقی صحبت کنم این کشتی پهپادبر مشابه زیردریایی‌های رژیم ضعیف و صرفا تزئینی خواهد بود و بیش از اینکه کارایی داشته باشد صرفا در شمارش لجستیک شمرده خواهد شد. جمهوری‌اسلامی مدعی دراختیار داشتن ۱۹ زیردریایی است که توان همگی فوق‌العاده ضعیف و کوچک است اما به دلیل وجود ۱۹ زیردریایی در لیست کشورهای دارای زیردریایی بالا قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که این کشتی پهپادبر متعلق به نیروی دریای سپاه است و نیروی دریایی سپاه دسترسی کاملا به ایزوایکو و دیگر کشتی‌سازی‌های داخل کشور دارد و تبدیل این کشتی به یک باند پروازی سخت نیست اما پیستون‌ها و … کجاست؟

Related Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *